Huuhkaja- ja Helmaripäivät

Toiminta tulee jatkossa tukemaan entistä vahvemmin pelaajien päivittäistä, laadukasta arkiharjoittelua keskeisten toimijoiden yhteistyön tiivistämisellä. Samalla edistetään Palloliiton valmennuslinjan tärkeimpien teemojen tunnettuutta seuratasolla.

Huuhkaja- ja Helmaripäivät järjestetään Palloliiton pelaajakehityshenkilöstön ja seurojen yhteistyöllä. Tapahtumiin kutsuttavat seurajoukkueet pelaavat otteluita, joiden ympärillä kehitetään seuravalmentajien osaamista. Valmentajina toimivat seurajoukkueiden valmentajat ja valmennuspäälliköt. Tapahtumien organisointi sekä pelaajatarkkailu järjestetään Palloliiton toimesta.

Huuhkaja- ja Helmaripäivään kutsutaan isoimmat joukkueet omina joukkueinaan. Lisäksi osaan tapahtumista kutsutaan piirisarjoista potentiaaliset pelaajat ja heidän mukanaan pelaajien omat valmentajat.

Huuhkaja- ja Helmaripäivissä ottelut kuvataan ja ottelut lähetetään valmentajille tapahtuman jälkeen. Päivän aikana järjestetään teemoihin liittyvää koulutusta pelaajilla ja valmentajille.

Huuhkaja- ja Helmaripäiviä on vuoden aikana neljä. Huuhkaja- ja Helmaripäivät ovat osa suomalaista pelaajapolkua, jotka järjestetään kustannustehokkaina, tiiviinä ja laadukkaina tapahtumina yhdessä seurojen kanssa.