Taitokilpailut

Taitokilpailuilla on pitkät perinteet jalkapallossa ja taitomerkit ovat konkreettinen mittari omasta kehittymisestä. Teknisen taidon ja motoriikan kehittäminen on keskeinen osa lasten ja nuorten jalkapalloharrastusta. Hyvä ja varma tekniikka sekä liikunnallisuuden perusta vauhdittaa sekä mahdollistaa mm. nopean havainnoinnin ja onnistuneet ratkaisut pelissä.

Piirit ja Palloliitto järjestävät taitokilpailuja P/T13 ja sitä nuoremmille ikäluokille. Tytöille ja pojille on taitotapahtumissa omat sarjansa.

Piirien järjestämien taitokilpailujen parhaan tuloksen sarjoissaan saavuttaneet edustavat seuraansa ja piiriään valtakunnallisissa Taitokilpailuissa. Lisäksi kaikilla kultamerkkitason saavuttaneilla lapsilla ja nuorilla (13-10 -vuotiaat) on oikeus osallistua valtakunnallisiin kilpailuihin.

Vuoden 2019 Valtakunnalliset Taitokilpailut järjestetään Länsi-Suomen piirin johdolla lauantaina 30.11.2019 Porin Karhuhallissa.
Porin 2019 kilpailujen oma verkkosivu löytyy täältä >>>>

Taitokilpailulajit ja -säännöt >>